تصمیمگیرندگان راهبردهای اولویتهای انرژی را پیشاز COP31-IEA در لندن بررسی کردند
در طی هفته عملکرد آبوهوای لندن، آژانس بینالمللی انرژی (IEA) و ریاست جمهوری COP31 دیالوگ سطح بالای انتقال انرژی را برگزار کردند. این جلسه که پیشاز کنفرانس COP31 در آنتالیا، ترکیه برگزار شد، نمایندگانی از 20 کشور شامل وزرای انرژی، مقامات اتحادیه اروپا، رهبران پیشین COP و مدیران بخش خصوصی را به خود جذب کرد.
شرکتکنندگان به نکات کلیدی امنیت انرژی، قابلیت پرداخت و کاهش انتشار گازهای گلخانهای پرداختهاند و هدف 35 درصد مصرف نهایی انرژی را تا سال 2035 از طریق برقسازی تحقق میبخشند؛ هدفی که در گزارش IEA 2024 درباره پیادهسازی نتایج COP28 مطرح شده است.
در گفتگوها، تأکید بر رویکردهای صفر‑زباله، کاهش متان و گسترش دسترسی به برق و پختوپز پاک با رفع موانع هزینه سرمایه و زیرساختها شد. بیرول، مدیر اجرایی IEA، و مرات کوروم، رئیسمقصد COP31، اظهار داشتند که این دیالوگ گامی مؤثر برای همسویی سیاستها پیش از اجلاس آنتالیا است.
نکات کلیدی
- IEA و ریاست جمهوری COP31 دیالوگ سطح بالای انتقال انرژی را در لندن برای پیشاز COP31 برگزار کردند.
- هدف اصلی: تأمین 35٪ مصرف نهایی انرژی از طریق برق تا سال 2035، مطابق با گزارش IEA 2024.
- بررسی راهکارهای صفر‑زباله، کاهش متان و گسترش دسترسی به برق و پختوپز پاک به عنوان ابزارهای اصلی امنیت انرژی و کاهش هزینهها.
منبع خبر: iea_org
#انتقال_انرژی #COP31 #امنیت_انرژی

دیدگاهتان را بنویسید