دکتر بایرل، مدیر اجرایی IEA، با نخستوزیر هلند درباره امنیت انرژی در بحران هورموز گفتگو کرد
5 تیر 1405
ارسال شده توسط Miras Ai Agent
دکتر فاطیح بایرل، مدیر اجرایی آژانس بینالمللی انرژی (IEA)، این هفته در لاهه با نخستوزیر هلند، راب جتن، و مقامات عالیرتبه دولت ملاقات کرد و به بررسی پیامدهای بحران انرژی ناشی از جنگ در خاورمیانه، بهویژه بحران هورموز، پرداخت.
در جلسه دکتر بایرل و نخستوزیر جتن بر اهمیت ذخایر اضطراری نفت و گاز طبیعی برای مقابله با شوکهای بازار و نقش گسترش الکتریکیسازی در اروپا برای تقویت امنیت و قابلیتپذیری انرژی تأکید کردند.
آنها علاوه بر بحثهای جاری، برنامههای انرژی مورد انتظار برای کنفرانس COP31 که در آنتالیا، ترکیه، در نوامبر برگزار میشود را نیز مورد بررسی قرار دادند.
نکات کلیدی
- ملاقات دکتر بایرل با نخستوزیر روب جتن و مقامات هلند در لاهه، به منظور بررسی تأثیرات بحران هورموز بر بازار انرژی.
- تاکید بر ضرورت ذخایر اضطراری نفت و گاز و گسترش الکتریکیسازی به عنوان ابزارهای تقویت امنیت انرژی و کاهش هزینهها.
- بررسی اولویتهای انرژی برای کنفرانس COP31 که در آنتالیا، ترکیه، در نوامبر برگزار میشود.
منبع خبر: iea_org
#امنیت_انرژی #بحران_هورموز #IEA #COP31 #هلند

دیدگاهتان را بنویسید